24 September 2011

siapa betul




suasana menjadi sunyi seketika apa bila seorang yang tidak dikenali masuk dalam bilik,kami tertanya-tanya siapa dia yang masuk ke bilik tampa bagi salam atau memperkenalkan diri?...

cakap dengan cara berbisik...
faisal : d siapa mamat tu?tak ada adap lansung...
abang d : mane aku tahu,tegok macam cari sesuatu je?

faisal dengan selamba bertanya pada mamat tadi....
faisal : abang ini siapa dan nak cari siapa?

kadir pun menjawab dengan perasan gelisah...
kadir : nama saya kadir,saya sebenarnya nak tanya sesuatu pada kamu boleh?

faisal dan abang d dengan serentak menjawab...
boleh bang....apa abang nak tanya pada kami?

kadir : sekarang ni pukul berapa?
faisal : 8.15
abang d : 8.18
                      apa jawapan yang sebenar???

2 ulasan:

Itu Aku berkata...

pukul brapa?

ubi masam berkata...

@ Itu Aku : cakap je cik nak pukul berapa...