20 April 2011

Bukan Salah Saya

({bahagian dua)}

  Takkan tiba2 mak cik marah,tak ada sebab.kenapa pemuda itu di persalahkan???
 Ain memandang muka mak nya,mak cik kiah yang sudah lama tunggu jawapan dari ain... pilih antara harta atau sudin....(dah nama pun cinta itu buta )

mak cik : " sudin kau tu tak layak berkawan dengan anak aku!!! keluarga kita berbeza " 
dengan nada yang angguh lupa daratan...betul apa yang dikata oleh mak cik kiah itu...sudin cume kerja kampung tapi anaknya bakal seorang pendidik,jurang pendidikan dah berbeza,jurang keluarga kami memang berbeza. "ya saya tahu mak cik,tapi selagi saya di beri rezeki oleh tuhan ain takkan mati kelaparan,dan kami sekeluarga takkan merempat " balas sudin yang iklas hati mencintai ain...(sedih gila kalau betul2 ada kat dalam jiwa)


 pernah terdegar cerita orang dulu2 yang bercerita,dulu  orang kawin umur 18-20 itu pun dah kira lewat dah...lagi satu orang dulu cari jodoh untuk anak dia sendiri,orang tua setuju baru boleh...sekarang ni cinta pandang pertama tak boleh nak paksa2 dah...
perpisahan itu di saksikan mak cik kiah,pasti masih ramai lagi pasangan bercinta yang megalami keadan sama dengan ain dan sudin ...akhirnya mereka berpisah kerana mereka berbeza darjat...
                                   { cinta dua darjat }

9 ulasan:

the phantom kid berkata...

sedih la cite nie..

ghost writer berkata...

aku terlepas bahagian 1 ker aper,...

soal darjat atau soal cinta berlagu begini sebenarnya masih tak pupus.kalau dulu orang tua yang amalkan sekarang nih anak-anak yang amalkan...apalagi bagi yg educate sikit..

Azlan Hasan berkata...

soal darjat nie memang sampai ahkir zaman..ini datang dari parents smpai ke ke cucu cicit..selagi ade yang mendidik camtu selagi tu laa ade..hehehe..

p/s: ini entry sesaja ke luahan hati nie??hehehe

Regards,
-Strider-

KHRLHSYM berkata...

darjat, sebenarnya orang yang mahu darjat itu tiada darjatnya sendiri sebab itu diada-adakan.

Nuar berkata...

@ the phantom kid : ia sedih...

@ ghost writer : darjat memang tak boleh dikikis dari golonggan yang meganggap diri mulia

@ Azlan Hasan : ini kejadian yang dialami sendiri,cume tukar watak je..

@ KHRLHSYM : harta,pelajaran,pangkat semua itulah di ambil kira...darjat...

Awie Omar berkata...

terima sebab sudi follow blog aku.

CIK GADIS berkata...

huh?kisah benar k?mmg bnyk trjdi ceta cmnih kan..tp dh ckp kan kalo nk cri pasangan crilah yg sekufu..


LATEST :
CEMBURU MELOYAKAN HIDUP???

qlah berkata...

huhu . siyes qlah tgh nangis skrg ni . huhu . T_T

Nuar berkata...

@ Awie Omar : sama2 bro

@ CIK GADIS : sekarang ni dah ada dah baju yang sama saiz

@ qlah : sedih betul ke tipu ni.selamilah andai diri berada dalam keadaan itu.