13 April 2011

Siapa punya

 Hairan dan ajaib...( betul aku tak faham macam mane dia boleh ada kat dalam almari ) yang pasti bukan aku yang bawak masuk..( aku jadi megu )...padahal dalam bilik ada 4 orang je semua lelaki.
kami kat dalam bilik dah dekat setahun dah tak pernah jumpa,tapi kawan-kawan kami kat doom semua dah pernah terkena ( dalam hati ) :macam mane aku boleh tak perasan selama ni...


hari dah makin gelap,tunggu jawapan pun belum dapat lagi...aku terus diamkan diri,tak ada orang lain sibuk nak bertanya hal tadi...tapi memang aku hairan macam mane boleh ada kat situ..????


 pemeriksaan mengejut oleh ketua guru disiplin keatas semua bilik,ada radio buruk megatakan sebab ada budak hilang duit kat dalam doom.itu adalah punca sebenar....( kalau aku cerita semua yang berlaku kat semua bilik smapai ke sudah la tak habis cerita ni....jadi aku pendek kan cerita ia.....hehehehehe )
masa sudah tiba ketua guru disiplin dah sampai kat depan bilik kami....nama cikgu tu kadir...aku nuar lagi 3 orang tu mail,baka dan nasir...( mereka ni betul nama dan kawan aku zaman sekolah ) aku ni koncu2 je belum dapat tahap abang lagi...sebab tu aku selalu kena buli...dah kalu nak cerita bab tahap=level ni tak habis gak...


cikgu kadir : siapa ketua bilik ni???
( kau bayang nada orang marah tapi masih boleh kawal )


nuar : saya cikgu...( ni nada takut)


mail : saya penolong cikgu


cikgu kadir : saya nak periksa almari pakaian kamu...berdiri di tepi katil masing2...
 kami dalam bilik ada 4 orang dan 4 katil...tapi alamari ada 5...yang tu memang lama dah ada dan almari tu dah pintu dah kami pusing dah...jadi tak boleh nak buka pintu la...
   tengah cikgu kadir periksa dalam  almari yang terakhir ( nasir punya ) ...almari yang terbalik pun cikgu kadir hendak periksa gak...kami berempat pusingkan semula.....alangkah terkujud bila cikgu kadir suruh kami pergi tegok kat dalam almari tadi!!!


 yang ada kat dalam alamari tu adalah khazanah lama...dah kering dan memang kami tak tahu siapa punya...marah betul cikgu kadir ketika itu...
kami diberi hukum cuit sedikit si kering dan letak kat bawah hidung...( anda boleh bayang kan di punya bau )


11 ulasan:

hassudi morshidi berkata...

ang punya lah bro...

hihihihihihihihih

Nuar berkata...

@ hassudi morshidi : tak kot...nanti nak tanya kawan kat dalam bilik ia...

cik bAtu berkata...

hahaha...PENGOTOR!!euuuwww..

Nuar berkata...

@ cik bAtu : pernah buat macam tu ke?

nur ikhyar dee berkata...

erk...!!!!

geli den..huhu

noraauliyya berkata...

taik kucing hape....hahaha

Nuar berkata...

@ nur ikhyar dee : geli ke?

@noraauliyya : bukan la...orang punya

Far8 budak baik berkata...

ahaha x ley dibayang kan..hak3..

Nuar berkata...

@ Far8 budak baik : pernah kena ke?
bau dia ok tak???hehehe

qlah berkata...

ish3.. hehe .

xpe2, adapengajaran tu . kan2? ;)

Nuar berkata...

@ qlah : ada pegalaman macam tu ke?