7 April 2011

Renun-renunkan

walau pun kita terpisah oleh lautan yang luas,
 gunung ganang yang tidak nampak puncaknya,
jauhnya ke dalam pelusuk hutan belantara,
berdiri teguh tidak kira musim.


 ia memberi sinar harapan kepada yang sekian lama menunggu,
    putus lah hubugan kita andai ia rebah meyembah bumi.
mukin selama ini di pandangan mata seseorang ia tidak bernilai,
    bersamalah kita menghargai usaha yang orang terdahulu menjaganya...


pokok kelapa walaupun ia di tanam di tepi sungai air dia tetap rasa manis,
apa lagi bila ia berada di tepi lautan luas ia tetap sama...tidak mungkin berubah,
walaupun kita berusaha untuk mengubah kejadian tuhan...


bukan kereta yang membawa kita smapai ke tempat di tuju...
   tetapi ia adalah kerana tuhan megizinkan kereta itu sampai ke situ...
sama jugak kita ini...kita hendak lah berusaha untuk megubah diri
    tuhan tidak akan megubah andai kita tiada usaha sendiri...






         

8 ulasan:

hassudi morshidi berkata...

cintailah hutan kita...hahahahahahaha

ghost writer berkata...

aku tengah merenung sama...

suatu renungan yang sentiasa diperingatkan.

*bro,entry title tuh mmg sengaja tulih macam tuh ker..macam tak cukup satu huruf jer..

Nuar berkata...

emmmm...tak sengaja...cuma tak tahu nak isi huruf apa lagi...terima kasih la kerana perhatin...

Nuar berkata...

ghost writer;G hilang bagi kat budak ganung...sebab dia orang tambah huraf
G bila dia cakap nak makang...

ghost writer berkata...

pandai lar ko...haha!

Nuar berkata...

@ ghost writer : terima kasih bro...
pandai buat pandai tanggung....

qlah berkata...

salam . singgah jenguk nuar !

sungguh mendalam ayat2 nya . i like . hehe . :)

Nuar berkata...

@ qlah : salam,tak adalah dalam sangat.biasa2 je...singgah je ke? tak nak follow ke?